Alexandra Penrhyn Lowe - Wolfsbloed

Joëlle 26 mei 2022
Wolfsbloed is het tweede deel in de serie ‘De laatste wachter’. Sinds Eveline haar wachtergave heeft ontdekt is er in korte tijd veel gebeurd in haar leven. Eveline wordt bedreigd door demonen en de broeders van Belial, de aartsvijanden van de Wachters. Omdat er niks anders op zit moet Eveline haar eigen vertrouwde omgeving verlaten, inclusief haar allerbeste vriendin Cleo. Eveline vertrekt naar Parijs waar zij wordt opgevangen in een echt Wachtershuis. Hier wordt Eveline opgeleid tot een volwaardige wachter. Maar al snel slaat bij Eveline te twijfel toe of zij daar wel thuis hoort. De zogenaamde Wachterkracht die iedere Wachter heeft ontbreekt bij haar. Hoe kan het toch dat zij niet deze kracht heeft? Toch is Eveline vastbesloten door te gaan met de strijd. Een strijd met grote consequenties.

Waar ik in het eerste deel echt een beetje moest inkomen om de wereld te ontdekken, samen met Eveline, zit je er in deel 2 direct in. Eveline is niet meer veilig in haar eigen omgeving en de mensen in haar omgeving ook niet zolang zij daar blijft. Hierdoor moet Eveline zo snel mogelijk weg en komt zij terecht in Parijs. Doordat Eveline niet meer de enige Wachter is in het verhaal kom je nog meer te weten over deze hele wereld. De plek waar zij terecht komt gaf mij beetje de vibes van ‘een school voor tovenaars’ of ‘een school voor schaduwjagers’ maar gelukkig met een eigen originele twist.

Ondanks de groei die Eveline doormaakt in het eerste deel blijft zij soms toch de onzekere, naïeve tiener. De beslissingen die zij neemt zijn hierdoor niet altijd even slim maar dit maakt wel echt het verhaal. Vol plezier heb ik naar dit tweede deel geluisterd en mij verbaasd over een aantal iet wat onverwachte plotwendingen. Dit maakte het verhaal zeker weer spannend waardoor je meteen door wilt gaan in het volgende boek om te weten te komen hoe dit gaat aflopen.

Meer recensies van Joëlle