Erin Hunter - De wildernis in

Joëlle 25 april 2022
De wildernis in is het allereerste boek in de Warrior cats. We volgen hierin de poesiepoes Rufus. Rufus heeft altijd al heimelijk naar het bos gekeken aan de overkant van zijn huis waar hij bij de tweebenen woont. Wanneer hij op een dag het bos in gaat en hier een echte warrior cat tegenkomt veranderd zijn leven. Rufus krijgt de kans om lid te worden van de Donderclan, één van de vier clans die in het bos wonen. Rufus die eenmaal in de clan verdergaat onder de naam Vuurpoot, komt voor vele hindernissen te staan tijdens zijn lessen om een warrior cat te worden. Gaat het hem lukken om een echte warrior cat te worden of past het leven van een poesiepoes toch beter bij hem?

Eindelijk maakte ik tijd om het eerste boek in de serie op te pakken en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Rufus is het personage waaruit je de serie leest en is een ontzettend moedige, vriendelijke, leuke kat. Samen met Rufus maak je kennis met de wereld van de warrior cats. De termen die voor het mensenleven worden gebruikt zijn erg leuk bedacht zoals bijvoorbeeld: tweebenen, donderpad en poesiepoes.

De schrijfstijl is erg fijn en het verhaal leest ontzettend vlot. Aan het begin van het boek vindt je een legenda met alle kattennamen van de verschillende clans. Zo kan je altijd in het verhaal terugvallen op deze legenda als je het even niet meer snapt. Gelukkig is dit nagenoeg niet nodig omdat het verhaal goed te volgen is. Zelfs het veranderen van de kattennamen is goed te volgen omdat hier duidelijk bij wordt stilgestaan tijdens de naamceremonies.

Het verhaal heeft een prettige opbouw, plottwists en zit vol spannende fragmenten. Langzaamaan werk je toe naar het spannende einde en wil je direct door in het volgende boek om te weten hoe het avontuur verder gaat.

De wereld van de warrior cats heeft mij ontzettend enthousiast gemaakt om verder te lezen en de volgende avonturen met Vuurpoot en zijn vrienden te beleven.

Meer recensies van Joëlle