Het pareltje uit de Grisha verse voor je eigen collectie

Joëlle 05 april 2021
Het Boek der Heiligen is toch wel het boek wat iedere fan van de Grisa verse op zijn/haar boekenplank moet hebben staan.

Het Boek der Heiligen bevat 28 mooie verhalen over allemaal verschillende Heiligen uit de Grisha verse. In de Grisha trilogie speelt het boek een belangrijke rol en ook in de Kraaien duologie komen de namen van de heiligen voor. Doordat het boek nu tot leven is gebracht door Leigh Bardugo kan je ook zelf genieten van deze mooie verhalen.

Bij elk verhaal is een mooie illustratie weergeven van de Heilige waar het verhaal overgaat. Dit maakt het boek nog mooier dan het al is. Vergeet ook de omslag van het boek niet, wat al een plaatje is om te zien!

De korte verhalen over de Heiligen in het boek zijn zo goed omschreven door Leigh Bardugo. Hoe kort het verhaal ook is, de Heilige wordt echt goed op papier gezet.

De schrijfstijl van Leigh Bardugo is gewoon zo prettig dat hoe kort of lang het verhaal is het verhaal ook echt goed is en je vanaf het begint meeneemt.

Ik was nieuwsgierig naar het verhaal van Sankta Alina van de Vlakte. Het verhaal van de Sterreloze Heilige vond ik ook erg mooi omdat je hier zicht krijgt op een gebeurtenis uit de Grisha trilogie wat er aan de andere kant gebeurd. Naast deze twee Heilige vond ik ook de verhalen van Sankta Margaretha, Sankta Maradi en Sankt Nikolai heel mooi om te lezen.

Met veel plezier heb ik dit boek gelezen en ik ben benieuwd hoe dit boek in de aankomende Netflix original naar voren wordt gebracht.

Dit boek krijgt van mij 5 uit 5 sterren!

Meer recensies van Joëlle