Een spetterend einde van deze fantastische tweeluik!

Joëlle 05 april 2021
Kraai en Koninkrijk is het tweede deel in de Kraaien duologie. Het verhaal gaat verder waar het in het eerste deel List en Leugens eindigde.

In Kraai en Koninkrijk lees je weer vanuit meerdere personages het verhaal. Wat ik leuk vond is dat er in dit deel ook vanuit Wylan wordt geschreven. In het eerste deel was ik erg nieuwsgierig naar zijn achtergrond.

Doordat Leigh Bardugo vanuit deze verschillende personages schrijft kom je veel meer over hen te weten. Ook in dit deel is dat weer het geval (weer inclusief flashbacks naar het verleden).

Voor Kaz en zijn bende liggen in dit boek weer vele uitdagingen op de loer die de nodige spanning met zich meebrengt. De uitdagingen en de spanningen die het verhaal met zich meebrengen zorgen ervoor dat je door wilt blijven lezen. Mede doordat er vanuit verschillende personages wordt geschreven blijf je soms achter met een cliffhanger aan het einde van een hoofdstuk en duurt het even voor je weet hoe dit afloopt.

Telkens wanneer je denkt hoe het verhaal zal lopen neemt het weer een andere plottwist aan. Deze plottwists maken het verhaal daarom nog leuker en verraste mij telkens aangenaam.

Kraai en Koninkrijk had voor mij net zoals List en Leugens van begin tot eind alles. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen. Ik ben benieuwd hoe alle personages vertolkt gaan worden in de Netflix serie Shadow and Bone. Waar Kaz, Inej en Nina mijn favoriete personages waren in List en Leugens kunnen na dit deel eigenlijk de andere leden van het team van Kaz zeker niet ontbreken aan deze lijst.

Dit boek krijgt van mij: 5 uit 5 sterren.

Meer recensies van Joëlle