Chesnek B V

Johanna Lime 18 augustus 2020 Auteur
Chesnek BV is een science fiction verhaal waarin meerdere planeten een rol spelen. De wereld steekt voor mijn gevoel nogal eng in elkaar, met schrikbewinden, mengvormen, allerlei soorten wezens , robots en computers, ruimteschepen en zo meer. Stefan Chesnek denkt een rustig leven te kunnen leiden, maar komt in de problemen als hij een opdracht van een rijke opdrachtgever weigert. Hij wordt gedwongen om toch de opdracht aan te nemen en gaat op allerlei planeten speurwerk verrichten. Het is onduidelijk wie hij vertrouwen kan en wie niet. Hij krijgt met allerlei personages te maken en ook met een hele typische journaliste die bijzonder taalgebruik heeft. Op een gegeven moment zag ik aankomen waar het verhaal heen ging. Toch heeft het me op het einde nog wel verrast. Het is een heerlijk sciencefictionverhaal, op de manier van de verhalen die ik vroeger als tiener las. Vooral de rol van de kirry is goed bedacht. Een aanrader voor mensen zoals ik weer eens een lekker een tot de verbeelding sprekend toekomstverhaal willen lezen, met intriges en een speurneus als hoofdpersoon. Van mij had het boekje nog wel wat dikker mogen zijn.

Meer recensies van Johanna Lime