Onrust

Johanna Lime 12 december 2023 Auteur
Wat kan er niet mis gaan, dachten de auteurs van dit boekje, vermoed ik. Kelly van der Laan en Brenda Hingstman hebben duidelijk de voorgaande delen van de Zwijgende aarde serie goed bestudeerd. Ze hebben een nieuw deel geschreven dat precies bij de eerdere delen aansluit. Uit het simpele gegeven dat de jonge Joeri van Dijck naar Titan reist voor een hartoperatie, weten ze een verhaal op te bouwen dat zowel spannend als verrassend wordt. Op het bergingsschip de Ekster gebeurt heel veel. De hoofdpersonages zijn perfect gekozen, net als de verschilde achtergronden. Direct levert dat al een spanning op. Er zijn van allerlei kanten hoge verwachtingen, maar of die uit zullen komen is nog maar de vraag. Bovendien is aan het eind van dit deel een opening gelaten voor meer intriges, waardoor de serie wellicht nog verder uitgebreid kan worden. Ik ga er niet verder op in wat er allemaal gebeurt in dit boek. Om het verhaal goed te begrijpen, kun je beter zelf dit boekje lezen. Het is een aanrader.

Ik heb het in zeer korte tijd uitgelezen, wat aan de ene kant begrijpelijk is met 182 pagina’s, maar wat ook zeer te danken is aan het spannende en onderhoudende verhaal. Weer een mooie aanvulling van deze sciencefictionserie, waarbij steeds een andere auteur (of duo) aan bod komt.

Meer recensies van Johanna Lime