Op het puntje van je stoel!

Jolanda 18 januari 2024
Om hun relatie een beetje uit het slop te trekken trakteert Meral haar vriendin Anne op een dagje pretpark. Vlak voor sluitingstijd haalt ze Anne over om een ritje in de booster te maken, maar eenmaal in de attractie gaat het door een technische storing helemaal mis. Op 70 meter hoog zijn ze overgeleverd aan de weerelementen en aan elkaar. Er komen herinneringen boven die misschien beter verborgen hadden kunnen blijven.

Wat een originele en bloedstollende thriller heeft Hanneke Meier hiermee geschreven. Als je nog geen hoogtevrees had, dan krijg je dat beslist nu. Zo hoog in een attractie blijven steken, ik moet er niet aan denken, brrr. Nu is dat gegeven al eng genoeg, maar dat blijkt nog niet alles te zijn. De meiden hebben namelijk ook nog iets op hun kerfstok. Door herinneringen op te halen, ontvouwt zich langzaam wat zich tijdens de jaarwisseling een half jaar eerder heeft afgespeeld. Tot op het laatste moment blijft het een verrassing wat er nu precies gebeurd is. Ik heb ook een paar keer gedacht dat er foutjes in het verhaal zaten, maar het bleek telkens gewoon te kloppen. Leuk, want daardoor raakte ik toch een paar keer goed in verwarring.

Het eind is niet alleen gruwelijk, maar eindigt ook nog eens met een bijzondere twist. Knap hoe een auteur in een relatief kort verhaal een aantal behoorlijke plottwists kan toevoegen zonder dat je het gevoel krijgt dat het te veel wordt.
Een ‘op het puntje van je stoel’ verhaal!

Meer recensies van Jolanda