Ik wil een paard

Jufelsie 16 september 2019
Wow, wat een geweldig prentenboek is Ik wil een paard van Milja Praagman en Gideon Samson. Het past perfect in het thema Reis mee! van de Kinderboekenweek, waarin voertuigen centraal staan.
Maak kennis met Bobbi. Een vrolijk meisje met twee zwarte staartjes. Vandaag is ze jarig. Ze heeft één grote wens: een wens met een staart, een paard!
Als ze van papa en mama een fiets krijgt, gaat Bobbi er snel vandoor. Ze heeft het plan om haar fiets te ruilen. De fiets wordt een scooter, de scooter een auto, de auto een zeilboot… en dit gaat door. Lukt het Bobbi om haar grote wens in vervulling te laten gaan?
Ik wil een paard is een ontzettend leuk boek waarin verschillende voertuigen aan bod komen. Kinderen maken kennis met voertuigen die over land, over het water en door de lucht gaan. De tekst is op rijm, dat vinden jonge kinderen prettig, klinkt heerlijk in het gehoor.
De prachtige illustraties zijn warm en dragen bij aan het verhaal. Bobbi straalt wanneer ze een nieuw voertuig ontdekt en vervolgens mee kan ruilen.
Jonge kinderen hebben soms ook de behoefte om spulletjes te ruilen. Het onderwerp is heel herkenbaar. Dit is dan een mooie gelegenheid om met kinderen hierover in gesprek te gaan. Waarom ga je spulletjes ruilen? Met wie ruil je? Ben je altijd blij na het ruilen? …
Ik wil een paard een prentenboek waar jonge kinderen van gaan genieten.
Wat gaan zij ruilen?

Meer recensies van Jufelsie