Spinnenalarm of een spinnen-vriendenclub?

Jufelsie 12 september 2019
Een spin… de ene kleuter is er bang voor, de andere pakt hem op en zet hem buiten! Je vindt ze buiten, maar vooral binnen in de gang, zolder of in een gewoon hoekje van de klas. Spinnenalarm! Nooit meer bang voor spinnen is een prentenboek en informatief boek tegelijk. Niet alleen voor kinderen, maar ook volwassenen kunnen van dit boek iets leren.
Het boek geeft heel veel informatie over spinnen en tips wat je kunt doen wanneer je bang bent voor dit beestje. Je krijgt de informatie met een vleugje humor. Spinnen bestaan in alle soorten en maten. Ze zien er allemaal anders uit, maar één ding hebben ze gemeen: ze hebben allemaal acht poten.
In het boek staan heel veel kleurrijke illustraties. Hierbij staan korte zinnen waardoor kinderen meteen de informatie begrijpen. In de afbeeldingen zijn soms grappige details verwerkt. Dat maakt dat je met andere ogen naar spinnen gaat kijken. Wanneer je bang bent voor spinnen ben je natuurlijk benieuwd naar de tips. Deze krijg je en je kunt ze zelfs tegelijk gebruiken. Je krijgt dan de tip om een gigaspeciale, superdeluxe stofzuigende-vliegenmeppende-spinnen-wegtovermachine te bouwen. Of dat de oplossing is, bepaal jij. Maar de allerbeste tip die de auteur Nina Dulleck tenslotte geeft is de spinnen een naam geven. Dan krijg je er zelfs vrienden bij!
Mijn kleuters zijn dol op het boek. Ze bladeren het boek van voor naar achteren door en ontdekken steeds iets nieuws in de illustraties. Buiten gaan ze op zoek naar spinnen en geven deze een naam. We hebben al een spinnen-vriendenclub!
Leg Spinnenalarm! Nooit meer bang voor spinnen in een hoek en wie weet… straks heeft jouw zoon/dochter er ook een hoop vrienden bij.

Meer recensies van Jufelsie