Zet je aan het denken

Anna O is beschuldigd voor het vermoorden van twee personen. Daarna is ze in slaap gevallen, na 4 jaar is ze nog steeds in slaap. Heeft ze het echt gedaan?

Dr Benedict Prince heeft een methode bedacht hoe hij haar weer wakker gaat krijgen. Zijn ex-vrouw heeft als rechercheur aan de zaak gewerkt.

Je leest het verhaal voor het grootste gedeelte door de ogen van Benedict, maar er zijn ook dagboekfragmenten van Anna en je leest vanuit Patiënt X. Maar wie die patiënt is, weet je niet meteen. Door de afwisseling van de perspectieven leest het snel en door de dagboekfragmenten krijg je steeds meer een idee wat er die ene dag is gebeurd.

Het boek heeft een hele lange opbouw qua spanning en het duurt echt lang voordat je als lezer antwoorden krijgt. Sommige antwoorden lees je echt pas op de laatste bladzijden. Je wordt constant heen en weer gegooid tussen team-schuldig en team-onschuldig.

Sommige plotwendingen waren verrassend en andere minder verrassend. Dat kan voor elke lezer anders zijn. Wat ik met zekerheid kan zeggen, is dat dit boek je aan het denken zet.

Een thriller die goed in elkaar zit en die je bezig houdt. 3,5 ster van mij

Bedankt voor dit exemplaar @worldofthrillers @harpercollins_holland