Lezersrecensie

Leest makkelijk weg

Van sixpack tot schoonmoeder is het tweede deel in de Toscaanse Dromen serie van Liza van der Peijl. Het verhaal van Mare en haar gezin gaat verder, maar staat zeker niet stil.

Ze hebben een huis met olijfboomgaard gekocht, maar het blijkt toch iets meer kluswerk te hebben. Alex, de man van Mare, gaat samen met twee klusjesmannen aan het werk. Ondertussen zorgt Mare ervoor dat de kinderen en het huis op orde blijven, naast alle werkzaamheden die ze heeft.

Op een dag staat Mare met de (sexy) tuinman te praten tot er een taxi aan komt rijden. Mare kan het niet geloven, haar schoonmoeder staat op de stoep, om “te helpen”. Eigenlijk maakt de moeder van Alex alles alleen maar erger…

In dit deel vond ik dat de aandacht meer op Mare lag dan de ondeugende tweeling. Dat vond ik fijn, wat niet wil zeggen dat de tweeling geen kattenkwaad heeft uitgehaald in dit tweede boek.. De onzekerheden van Mare en het feit dat ze alle ballen hoog moet houden staan vooral centraal. Gelukkig zijn er ook mensen die haar helpen, zodat er ook momenten tot ontspanning worden gecreëerd.

Van Sixpack tot Schoonmoeder is een feelgood die lekker makkelijk leest. Lezers met jonge kinderen zullen zich vast meer herkennen in Mare dan ik, maar toch vond ik het erg vermakelijk. En die cliffhanger zorgt er wel voor dat deel 3 niet te lang mag wachten!

Toch heb ik tot slot nog een puntje van kritiek, af en toe werd er ineens best ver in de tijd gesprongen, dan was het ineens 3 weken later midden in een hoofdstuk. Pluspunt was dat al het Italiaans nu wel vertaald was!

Zin in deel 3! Ik heb dit ebook gekregen van @loftpublishing , dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars

Gesponsord