Nederlandse feelgood in Italië

Van poepluiers tot Pavarotti gaat over Mare. Zij gaat het komende jaar een nieuwe uitdaging aan: wonen in Toscane met een nieuwe baan. Ze zal de marketing doen van een oud kasteel, voor evenementen. Maar al snel ontdekt ze wie de manager is van het kasteel.. een oude bekende..

Mare laat zich niet uit het veld slaan en probeert er het beste van te maken. Samen met haar man Alex en kinderen Joep, Jonas en Luna. De tweelingjongens halen véél kattenkwaad uit, maar gelukkig zijn er meerdere mensen die helpen.

Het hele verhaal lees je vanuit Mare, je leert de andere personages kennen door haar ogen en gedachten. Soms trekt ze te snel conclusies en dat ontdekt ze dan ook.

De setting is Toscane, een prachtig gebied in Italië. Het eten speelt ook zelfs een rolletje, net als opera zingen.

Er gebeurt best veel in dit eerste deel van de trilogie, het wordt geen moment saai. Het Italiaanse leven wordt snel duidelijk en dus ook de verschillen met Nederland en Nederlanders. De tweeling krijgt veel aandacht in het verhaal, soms iets te veel naar mijn smaak, maar het zal heel herkenbaar zijn voor mensen met peuters.

Al met al een leuke Nederlandse feelgood, die zich wel afspeelt in Italië.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars