Smaakt naar meer

Waar is Ivy is een korte thriller van Nederlandse bodem. Inge van Prooijen heeft in 90 pagina’s een sterk verhaal neergezet.

Lizzy is een alleenstaande moeder en na een eerlijke post over het moederschap op Instagram gaat ze ineens viraal. Dat blijft niet onopgemerkt bij agentschappen en Lizzy wordt uitgenodigd om op gesprek te komen. Uiteindelijk kiest ze er een en met alle opdrachten die ze doet verdient ze best wel wat geld. Maar er zitten niet alleen lieve mensen op internet.. Lizzy krijgt steeds meer negatieve reacties en berichten. Op een dag gebeurt er iets vreselijks, Ivy is verdwenen… weggehaald uit haar bed.

Je leest het verhaal in twee tijdlijnen. De ene tijdlijn is dat Lizzy net begint aan het influencer bestaan en de andere tijdlijn is wanneer Ivy wordt ontvoerd. Doordat beide tijdlijnen elkaar afwisselen ontstaat er nog meer spanning. In beide tijdlijnen krijg je steeds meer informatie over wie het gedaan zou kunnen hebben.

Vooral het personage Lizzy leer je goed kennen, natuurlijk omdat zij het hoofdpersonage is. Ik denk dat de meeste mensen met haar mee zullen leven. Dan heb je ook nog de behulpzame buren en de mensen van het agentschap. Die blijven een beetje vlak en op de achtergrond (wat ze allemaal een beetje verdacht maakt).

De spanning werd goed opgebouwd, door de afwisseling in tijdlijnen en door alle informatie die je krijgt. Erg knap hoe Inge van Prooijen dit korte verhaal zo sterk neerzet. Dit smaakt naar meer!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars