Chaotisch en hilarisch

Ook deel 2 is weer een dikke pil van bijna 400 bladzijden. Maar al deze bladzijden geven plezier. Dit verhaal is grappig, chaotische en hysterisch. Het eerste boek eindigde met een cliffhanger, het tweede boek speelt zich daarna pas af. Wat is er nou gebeurd op die kerstdag?

Zeus en de andere Griekse goden helpen Elliot met het verzorgen van zijn moeder, ze is best wel achteruit gegaan. Tijdens een opdracht die hij voor school moet maken, komt hij achter een nieuw stukje van zijn familiegeschiedenis. Dit houdt Elliot het hele boek bezig. Ook al heeft hij daar weinig tijd voor, want hij moet de volgende chaossteen zien te vinden en ondertussen Thanatos van zich afslaan.

Door het verhaal leer je veel over de Griekse Goden, ze zijn misschien net even anders dan je gewend bent in de mythologie, maar toch hebben ze hun rol. Virgo doet er alles aan om haar queeste te voltooien en zo haar onsterfelijkheid terug te krijgen. Virgo is mijn favoriete personage. Ze heeft heerlijke uitspraken. Als het ergens stinkt, is ze het er niet mee eens en zegt ze: “maar jullie hebben nog nooit een badkamer met Elliot gedeeld”.

Onder op de pagina’s is weer een ministripje waar Pegasus een rol in heeft. Achterop wordt het boek omschreven met de woorden humor, vriendschap en goddelijk. Het boek is zelf te lezen vanaf 10 jaar. In verband met de onderwerpen die aan bod komen, zou ik me aan die grens houden.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars