Leerzaam

Ook dit deel van deze serie staat weer boordevol informatie. Vroeger vond ik de middeleeuwen reuze interessant, dus ik wist al veel. Toch heb ik door dit boek te lezen nog meer geleerd! Het boek is soort van chronologisch ingedeeld. Elk hoofdstuk geeft een stukje meer informatie over de middeleeuwen.

De onderwerpen die besproken worden zijn onder andere de Hunnen, de Vikingen, de kruistochten, Dzjengis Khan, ridders, de Honderdjarige Oorlog en de Zwarte Dood. De opbouw van het boek is zo dat dit een handboek is voor tijdreizigers. Je leest dus vooral tips over hoe je op moet gaan in de massa, wat je wel en niet moet doen en af en toe komen er recensies tussendoor.

Ik zou dit boek aanraden voor kinderen die zeer geïnteresseerd zijn in geschiedenis. Maar het boek is ook heel goed te gebruiken in de klas. Misschien niet om voor te lezen, maar wel om de kinderen zelf te laten lezen. Ik zou het boek dan in de bovenbouw gebruiken, groep 6 tot en met 8. Er staan namelijk ook best moeilijke/lange woorden in. De illustraties zijn ook echt een toevoeging.

Ik ben heel benieuwd naar wat het volgende deel in deze serie zou zijn. De Romeinen en Grieken zijn al behandeld, nu dus de middeleeuwen. Als je alle drie de boeken hebt (gelezen), dan heb je toch al een groot gedeelte van de Europese geschiedenis gehad.

Ik heb dit boek uiteindelijk 3 sterren gegeven, ik kon niet altijd lachen om de humor. Maar ik denk dat een 10-jarige dit heel erg grappig zal vinden. Ik vond de informatie wel heel erg leerzaam. Deze teksten zijn bijvoorbeeld ook te gebruiken bij Close Reading lessen!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars