Veelbelovend eerste deel

Cade, en nog meer jongens, worden in een andere wereld neergezet. Daar komen ze wezens en voorwerpen tegen uit verschillende tijdperken op aarde. Dit idee sprak mij heel erg aan. Naar mijn idee zouden ze dan ook gaan vechten met deze mensen en wezens. Cade moet zich voorbereiden op een toernooi, dat wordt al snel duidelijk.

Het boek leest heel makkelijk en de omgeving wordt zeer goed beschreven. De world building is echt een pluspunt van dit boek. Je leert Cade ook goed kennen, in het begin wordt dit ondersteund door flashbacks naar het verleden. In de nieuwe omgeving maakt hij nieuwe vrienden en samen bereiden ze zich voor op de strijd.

Dit is het eerst deel van een nieuwe serie en dat was te merken. Het boek is heel erg opbouwend, het is bedoeld om de personages en de wereld te leren kennen. Na het lezen van de flaptekst had ik veel strijd verwacht, dat viel op zich nog wel tegen in het boek. Ik denk dat de echte strijd in het volgende deel zal zijn. Toch heb ik dit deel al 4 sterren gegeven, want ik vond het een heel fijn boek om te lezen en ben heel nieuwsgierig naar het tweede deel!

Ik hoop dat we in het tweede deel meer te weten komen over de tegenstanders en over de plek waar de strijd gaat plaatsvinden. Ik ben zeer benieuwd.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars