Spannende vlotte YA

Jufwillemijnopallstars 10 september 2020
Het oog van de Dageraad is een heerlijk avontuur. De jongeren op het schip blijken toch wel een klik te hebben en daardoor is de straf wat minder zwaar. Al eerder noemde ik dat het boek piraten-vibes geeft en ik zal vertellen waarom.

Als eerste de cover natuurlijk, je ziet een mooi schip met zeilen en een ondergaande zon. De oranje kleur maakt het helemaal af. De kapitein en de stuurman zijn een vreemd duo. Ook dit zie je vaker in piratenverhalen. Als de kok dan ook een beetje gek lijkt te zijn, maakt dat het helemaal af.

Als ze eenmaal de oceaan zijn overgestoken, gaan ze bij verschillende eilanden aan land. Onder anderen om opdrachten uit te voeren, maar ook om andere culturen op te snuiven. Wanneer ze een rondleiding krijgen op een eiland in de jungle, begaat Elvis een fout… Een vloek achtervolgt hen, of toch niet?

Je leest niet alleen over het heden, maar je leert ook het verleden van Elvis kennen. Hoe komt het eigenlijk dat hij op die boot is geland, wat is zijn misstap geweest? Dat kom je stukje voor stukje te weten. Het heeft zeker te maken met het oog.

Het boek leest vlot en is zeker interessant genoeg voor de 14 plussers. Ik heb er van genoten en ik denk dat meer mensen dat zullen doen!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars