Prachtig vormgegeven

Het verhaal van Marie Curie wordt prachtig geillustreerd door Frau Isa en is kort beschreven door Maria Isabel Sánchez Vegara. Achterin het boek staat wat extra informatie over Marie Curie.

Ik vind dat het verhaal van Marie Curie wel heel luchtig verteld wordt. Ze won twee Nobelprijzen, maar niet zomaar. En aan het leven wat ze leidde zaten ook risico’s verbonden. Dat laatste werd helemaal niet besproken in het boek. Dat vond ik echt een domper. Dat is namelijk wat ik zo bewonder aan Marie Curie. Dat zij toch met haar werk door bleef gaan, ook al wist ze dat ze er dood aan zou gaan.

Het verhaal dat wel verteld wordt, is prachtig omschreven. En daarbij vertellen de illustraties meer dan de tekst. Het is zeker een toevoeging aan je collectie van de serie Van klein tot groots. Het papier is stevig, waardoor het een handzaam boek is voor kinderen. Op de laatste geïllustreerde bladzijde zien wij ook meer geleerden uit haar tijd. Wie heb jij kunnen herkennen?

Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar van De Vier Windstreken. Het boek zal mee gaan naar school en ik geef de kinderen de mogelijkheid om het zelf te lezen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars