Tijdreizen gaat niet zomaar

De uitvoering van dit boek is prachtig. De cover heeft een luipaardprint dat te maken heeft met Miss Never. Het boek heeft een dustjacket. Eerlijk gezegd heeft het verder geen toevoeging, want eronder zit precies hetzelfde en er staat niks speciaals op de dustjacket. Het geeft wel een chique gevoel, dat het een belangrijk boek is. Ik neem het boek mee naar school, maar ik denk dat ik de dustjacket er dan af haal.

Het verhaal wordt goed opgebouwd, Geronimo heeft het maar druk met vanalles en heeft geen tijd om zijn telefoon aan te nemen. Totdat hij erachter komt dat zijn neefje en nichtjes in gevaar zijn. Snel gaat hij samen met Thea, Klem en Duifje naar professor Wanrok. Hij heeft verschillende tijdreismachines gemaakt. En hij helpt ze uit de brand.

Uiteindelijk reizen ze naar het oude Egypte rond 1340 v.Chr., de middeleeuwen rond 1150 en Frankrijk rond 1776. Miss Never probeert namelijk kleding te stelen en Geronimo en zijn familie proberen dit te voorkomen.

Het was mijn eerst Stilton en ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. De typische veranderende lettertypes waren vaak vervelend en soms zelfs onleesbaar. Zelf zou ik niet zo snel meer een Stilton pakken, maar ik geloof dat kinderen die niet zo van lezen houden, dit wel kunnen waarderen. Er staan namelijk heel veel plaatjes in dit boek en daardoor lijkt het alsof je heel veel gelezen hebt.

Het verhaal duurde best kort en het zat Geronimo eigenlijk altijd mee. Daarom heb ik het boek drie sterren gegeven.

Ik heb dit boek gekregen van de uitgeverij De Wakkere Muis.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars