De schrijfstijl houdt het boek overeind

Vega wordt door haar jeugdvriendin gebeld dat ze snel naar huis moet komen, want er is iets. Vega gaat zo snel mogelijk terug vanuit Londen, maar als ze aankomt, blijkt haar vriendin Katja verdwenen te zijn.

Al snel komt Vega erachter dat Katja wel vaker een paar dagen verdwijnt. Maar deze keer voelt het toch anders aan.. Vega heeft het gevoel dat het te maken heeft met een gebeurtenis uit het verleden.

Als lezer ga je mee in het verleden van Vega en Katja en daarnaast lees je in het heden wat Vega doet om Katja te vinden. In het heden en verleden zitten dezelfde personages, dat zorgde er soms voor dat ik even in de war was. Uiteindelijk komt het verleden en heden natuurlijk samen.

Het personage Vega is fragiel, maar ook sterk. Het verleden heeft een flinke impact gehad op de rest van haar leven. Hoe precies, dat lees je dus door het hele verhaal heen. Ze vindt het lastig om keuzes te maken, maar dat lukt haar toch aan het einde.

Hoewel het een Scandinavische thriller is, vond ik het niet mega spannend. De zoektocht verloopt rustig, er zijn niet veel plotwendingen. Je zou het een spannende roman kunnen noemen. Wel hou ik van de schrijfstijl van Lina Bengtsdotter. Ze schrijft het zo dat ik verder wil lezen en graag wil weten hoe het afloopt.

Ik heb dit boek gekregen van @worldofthrillers en dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars