Aanrader!

De titel maakte mij heel erg nieuwsgierig. Want, wat hebben vissen te maken met een leerkracht in een thriller. Al snel wordt duidelijk dat de uitspraak Vissen praten niet van een van de kleuters uit haar klas is. Deze kleuter speelt een belangrijke rol in het boek.

Flo gaat samen met haar beste vriendin en haar peuter op vakantie naar zee. Heel toevallig is daar ook familie De Vadder. Flo is een beetje geobsedeerd door deze familie, andere mensen zullen het stalkerig gedrag noemen. Stefanie, de vriendin, wil dan ook graag weten waarom Flo deze obsessie heeft. Wanneer Flo haar gedachten deelt, begrijpt Stefanie het beter.

Vissen praten niet bevat een aantal plottwisten en ik zag er veel niet aankomen. Doordat het korte hoofdstukken zijn en je heen en weer in de tijd springt, leest het verhaal heel vlot. Door deze sprongen in de tijd krijg je het gevoel dat je moet verder lezen, want je wilt weten wat er nou precies gebeurd is daar op het strand. In het heden en verleden krijg je langzaam stukjes aangeboden, maar je moet echt tot de laatste bladzijde wachten totdat je de puzzel compleet hebt.

Een top thriller die elke thrillerliefhebber zou moeten lezen. Ik heb het boek dan ook 5 sterren gekregen. Dit boek verdient aandacht en ik zal het ook zeker aan mijn collega’s aanraden!

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars