Mooi winterverhaal

Dit prentenboek past precies bij de winter. Het bevat meerdere elementen rondom de winter waar veel kinderen van kunnen leren.

Het verhaal volgt Loetje. Loetje is een kater die in een huisje in het bos woont. Walter, zijn baasje, zorgt voor hem. Loetje vindt de kattenspeeltjes maar saai en gaat naar buiten, op zoek naar avontuur. Daar ontmoet hij eekhoorn en hij speelt graag met hem. Als er veel sneeuw ligt, gaat Loetje op zoek naar eekhoorn. Maar dan raakt hij verdwaald. Komt hij ooit nog thuis?

Wintervrienden is een warm winterverhaal. Het laat zien dat de wereld verandert als het winter wordt, maar ook dat vriendschap belangrijk is. Hulp komt soms uit onverwachte hoek en alles komt uiteindelijk toch weer goed.

Ik kreeg dit boek van De Vier Windstreken en ga het mee naar school nemen om voor te lezen. Dan laat ik het in de klas liggen, zodat de kinderen het de hele winter kunnen lezen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars