Niet zo eng als ander werk, maar niet slecht

K3V1N 01 juli 2020
King is op dreef laatste jaren. Steeds verschijnen er weer nieuwe succesvolle verhalen van de meester, die, meer en deels worden omgezet tot TV Series of films. Zoals meestal bij King's boeken had het misschien wel wat korter gekund allemaal. Het is overigens niet vervelend om te lezen want schrijven dat kan hij wel. Maar op sommige punten draaft King wat verder door dan nodig is. Wat ik wel moet zeggen is dat ik de verhalen in deze bundel verre van eng vond.

De Telefoon van Meneer Harrigan - Dit eerste verhaal gaat over de tijdperk waarin iPhone's nog nieuw waren. Ik vond de personages zelf interessanter dan het verhaal zelf. Ik had eerlijk gezegd iets engs verwacht. Geen slecht verhaal, maar ook niet wat ik ervan had verwacht.

Het Leven van Chuck - Een heel sterk begin vol met mysterieuze reclameborden. Ik moet bekennen dat ik een filmpje op YouTube heb gekeken om het einde van het verhaal een beetje te snappen. Nu ik weet wat King bedoeld met zijn einde is het een mooi verhaal. Maar weer... niet eng.

Als het Bloedt - Hier maken we weer kennis met Holly Gibney. Een character die ik al kende van de TV serie en boek "The Outsider". Het monster van dat boek (maar dan een andere) terroriseert de samenleving en aan Holly de taak om het dit keer alleen tegen "hem?" op te nemen. Een redelijk geslaagd, maar lang verhaal.

Rat - In dit verhaal gaat een schrijver die voorheen is doorgedraaid en daar weer van is genezen naar een hut ergens in de wildernis om zijn grote meesterwerk te schrijven. In de hut gebeuren vreemde, bijna fantasievolle dingen. Een verhaal dat ook weer niet eng is, maar zeker niet vervelend om te lezen.

Al met al vond ik de verhalen wel aardig. Ik had misschien wel iets meer horror verwacht, maar dat mag de pret niet bederven. Als je een King fan bent dan zou ik deze zeker niet laten liggen. Ik hoop alleen dat de volgende van King weer ouderwets eng word, en misschien iets minder langdradig.

Meer recensies van K3V1N