Waar een wil is, is een weg

K3V1N 14 december 2019
Verhaal over een jongen die geboren word in de woestijn en daar zal moeten overleven. Hij kent de buitenwereld alleen maar van de verhalen van zijn moeder. Als hij op een gegeven moment word gedwongen om alleen een reis te maken door de woestijn en dat zal moeten overleven met een heel klein beetje water, eten en eenzaamheid.

Het is geschreven in kleine hoofdstukjes die de dagelijkse worstelingen met de natuur (vooral woestijn) weergeven. Ze hebben een keet om in te schuilen voor de zandstormen, een kleine moestuin, en vallen voor hagedissen. Misschien wel de grootste vijand en/of vriend die je in zo'n toestand kan hebben is jezelf. En dan vooral de gedachten en emoties die je ervaart. Geef je het op, of ga je toch nog even door? heeft het eigenlijk wel zin om door te gaan en al die moeite in het overleven te steken?

Er zijn verhalen bekend van mensen die in bijzonder moeilijke toestanden weten te overleven. Dit vergt kracht en moed dat niet voor iedereen is weggelegd. Dat de mens extreme omstandigheden kan overleven is inspirerend en het verhaal van Ionah die de woestijn trotseert is weliswaar zover ik weet fictie maar niet minder bijzonder. Ik ben blij dat ik deze reis samen met Ionah heb mogen maken.

Meer recensies van K3V1N