Een ervaring!

K3V1N 01 oktober 2021
Wat een enorm en ontzettend dik boek is dit. En dat over de bouw van een kathedraal in de middeleeuwen. Ik had nooit gedacht dat ik een boek als dit zou gaan lezen laat staan zou kunnen uitlezen, maar het is me gelukt en met plezier ook.

Voor mij was het alsof ik letterlijk een eeuw in de middeleeuwen heb meegemaakt. Je ziet bijvoorbeeld verschillende personages ouder worden in karakter en denkwijze. Soms is het iets langdradig maar als je doorzet dan word je uiteindelijk beloond met een prachtig verhaal. Persoonlijk had ik liever wat meer over theologie willen lezen in plaats van de architectuur, maar dat is maar een klein minpunt. Dankzij de vrij simpele schrijfstijl van Ken Follett ga je redelijk snel door de paginas heen en voelt het niet als een taak om het uit te lezen. Ik vind het enorm knap dat iemand mij 1000 blz. lang geboeid kon houden over de bouw van een kathedraal. Chapeau Ken Follett! Op naar deel 2!

Meer recensies van K3V1N