Poetisch prachtig, maar moeilijk te lezen en te volgen

K3V1N 25 november 2019
Dit boek gaat over de expeditie van Panfilo de Narvaez waaraan Alvar Nunez Cabeza de Vaca deelneemt. De expeditie vond plaats tussen 1527 tot 1536 en was een regelrechte ramp. Het verhaal word poëtisch verteld en vergt daarom de nodige concentratie om goed te kunnen volgen. Soms is het taalgebruik wat moeilijk en het verhaal iets onsamenhangend waardoor ik voortdurend het gevoel kreeg het niet helemaal te snappen. Misschien is dit net iets te hoog gegrepen voor mijn huidige niveau van lezen.

Wel heel veel lof voor uitgeverij Koppernik. Zowel de cover als het boek zelf zijn prachtig vormgegeven en ik ben blij het in bezit te hebben. Dit geld voor bijna alle boeken die zij uitbrengen.

Meer recensies van K3V1N