Prachtige novelle

K3V1N 12 augustus 2019
Dit is het eerste boek van Cynan Jones die ik gelezen heb. Het is makkelijk in een avondje uit te lezen maar je tijd nemen met dit boekje zal uiteindelijk beloond worden. Verder wil ik nog pluspunten geven aan de uitgeverij Koppernik die een mooi uitziend boekje hebben geproduceerd.

Het boek gaat over een man in een kajak die de as van zijn vader wil uitstrooien. Het gaat echter niet volgens plan want hij word door de bliksem geraakt en blijft gewond en bewusteloos in zijn kajak achter totdat hij wakker word, op zee drijft en geen oriëntatie meer heeft. Dan word het een gevecht tussen hem, de zee, en de weersomstandigheden. Dit verhaal deed me denken aan de roman van Ernest Hemingway met de naam "De oude man en de zee" waar een oude man in strijd is met een vis net zoals de hoofdpersoon van "Inham" aan het strijden is met de zee en weersomstandigheden. Ze zijn als boek ook beide ongeveer even lang.

Wat verder gelijk opvalt is de schrijfstijl van het boek. Het is geschreven in korte alinea's en witregels. Dit laat de geschreven zinnen krachtig en helder overkomen. Dit is zeker niet het laatste boek dat ik van deze auteur heb gelezen!

Meer recensies van K3V1N