Gemiste kans

K3V1N 04 maart 2020
Ik heb niet zoveel genoten van dit boek als van zijn andere boeken. Het algemene gevoel dat ik krijg van het lezen van Paolo Cognetti zou je kunnen vergelijken met het kijken naar Bob Ross. Het gaat vaak over de natuur en dan met name de bergen in Italie. Dit keer gaat de reis naar de bergen van Tibet en omstreken.

Op zich is de reis zelf wel fascinerend en de ontmoetingen met de bewoners interessant om over te lezen. Wat echter steeds naar boven kwam tijdens het lezen was het gevoel dat de materie niet genoeg was uitgewerkt. De hoofdthema's zijn reizen, de natuur en spiritualiteit. Als je gaat schrijven over deze serieuze onderwerpen is het denk ik belangrijk dat als je het boek uit hebt, het je laat nadenken over de stof die het heeft behandeld. Dit was echter helaas niet van toepassing.

Dit was voor mij niet het boek dat ik had verwacht van Cognetti. Vervelend was het lezen van de ongeveer 150 pagina's niet. Maar een beetje meer inhoud had wel gemogen. Ondanks dat deze tegenviel ben ik benieuwd naar de volgende.

Meer recensies van K3V1N