Stilte...

K3V1N 13 mei 2020
In dit boek gaat de auteur Michel le van Quyen na een tijdelijke verlamming te hebben gehad in het gezicht op zoek naar rust en stilte op aandringen van zijn dokter. Dit blijkt moeilijker dan hij in eerste instantie had gedacht.

Aan de hand van de vele onderzoeken die zijn gedaan naar stilte en rust in de hersenen, bewijst hij naar mijn inziens dat we hier zo goed als allemaal chronisch tekort aan hebben. Soms gewoon even tien minuten niets doen lijkt en voelt misschien nutteloos aan, maar niets is uiteindelijk minder waar. Na het lezen van dit boek snap ik waarom we af en toe wat rustiger aan moeten doen en is het makkelijker hieraan toe te geven. Naast alle informatie die je krijgt toegespeeld komen er ook leuke feitjes en plaatjes langs die de stof ondanks het onderwerp toch makkelijk leesbaar houd.

Ondanks dat ik al een hoop wist uit dit boek door andere niet wetenschappelijk onderlegde boeken, is het heel fijn om dit nu ook door de wetenschap onderbouwd te zien worden. Als dit onderwerp je aanspreekt is het boek het meer dan waard om gelezen te worden.

Meer recensies van K3V1N