Prachtig boek

Boekenvrouw 04 november 2021
De Zweedse affaire is een roman van Karen Swan wat afspeelt in Zweden. Bell is al meer dan 2 jaar de nanny van de kinderen van het echtpaar Hanna en Max Mogert. Na een geheimzinnig telefoontje wordt het leven van iedereen op zn kop gezet. Emil, de man van Hanna is na 7 jaar coma wakker geworden en wat nu… Het boek wordt verteld vanuit het perspectief van Bell, het speelt zich vooral in de zomer af op en rond een paar kleine eilandjes bij Zweden.
Eerder las ik de Ierse Erfenis van dezelfde schrijfster en dat boek vond ik vrij timide, daarom was ik nu er nieuwsgierig naar dit boek. Het eerste stuk van het boek was even doorzetten maar zodra Bell vertrekt naar het zomerhuis werd het leuk. Emil is een vage man zonder filter en dus zorgt dat voor opschudding en scheve verhoudingen. Het eind was dan ook echt niet voorspelbaar, ik wist ook niet wat ik moest hopen. Ik werd vaak op het verkeerder been gezet, had medelijden en het bleef spannend tot aan het eind. Pas in het epiloog werd alles duidelijk, echt op het aller laatste moment dus. De sfeer is zomers, warm en toch ook spannend en daar kon ik wel van genieten. Kwa spanning zat er meer in dat bij de Ierse erfenis en dus net wat beter en was het totaal geen straf om te lezen. Ondanks dat ze niet naar Zweden kon om zich goed beeld te vormen van de omgeving heeft ze het goed omgeschreven, het kwam mij heel echt over.

Meer recensies van Boekenvrouw