Prachtig verhaal

Boekenvrouw 20 juli 2022
Het bloemeneiland van Tabea Bach.

Via koboplus kwam ik het boek tegen, zowel de schrijfster als de uitgever waren mij onbekend. Het zou een meeslepende roman over een erfenis, een liefde en een bloemenkwekerij in Bretagne gaan en dat sprak mij wel aan. Ook de cover zag er leuk uit, de bloemen en het huis deden mij denken aan een geheimzinnig maar mooi verhaal.

Het verhaal gaat over Sylvia, een drukke zakenvrouw, ze erft een bloemeneiland met kwekerij van haar tante aan de Franse kust. Als ze een poosje vakantie heeft gaat ze, zonder te vermelden wie ze is, een kijkje nemen op het eiland met de bloemkwekerij. Ze wordt verliefd op het eiland en krijgt gevoelens voor Maël, een van de medewerkers van de kwekerij. De mensen op het eiland hebben geen goed woord over voor de erfgename dus het is maar goed dat ze haar identiteit eerst verborgen houdt. Als ze er achter komt dat haar man het eiland achter haar rug om probeert te verkopen moet ze haar ware identiteit wel onthullen met alle gevolgen van dien.

Toen ik eenmaal begonnen was met lezen wou ik graag doorlezen, wat zou er gebeuren tussen Sylvia en Maël en zou ze het eiland kunnen redden? Aan het einde van het verhaal zocht ik naar een goed moment waarop ik het boek uit kon lezen. Uiteindelijk las ik het boek uit in de auto, nou niet een perfecte plek om een boek uit te lezen. Vaak gaan romans vooral over de liefde, op zoek naar de ware ed en daar was ik helemaal klaar mee. Dit verhaal is een roman, dus het gaat ook over liefde, maar vooral over de liefde van de bewoners voor het eiland en dat vond ik erg goed. In het voorjaar van 2023 komt deel 2 uit dus die ga ik ook zeker lezen.

Meer recensies van Boekenvrouw