Luchtig verhaal met een zwaar onderwerp.

Boekenvrouw 08 oktober 2021

Sandra, vrouw en moeder van 2 jonge kinderen ontdekt een knobbel in haar borst, onderzoek wijst uit dat het om borstkanker gaat. In dit boek neemt ze je mee in haar traject tegen de borstkanker. Ze beschrijft alles, de onderzoeken, de operaties en het hele traject na de operaties. Hoe leg je het de kinderen uit, wat vertel je de kinderen en hoe gaat het thuis.
Het onderwerp, borstkanker is heftig, toch voelt het verhaal niet zwaar. Het verhaal is eigenlijk heel vlak, geen spannende elementen maar toch niet saai, het boek pakt je vast en laat je niet los. Het beschrijft het “gewone” leven, mensen blijven naast je staan tijdens je ziek zijn andere mensen laten je vallen. Het beschrijft het hele borstkanker traject, wat het doet met je jonge gezin en hoe de mensen om je heen reageren.
Ik lees graag maar lees ook graag dit soort boeken, geen zware kost maar toch heftige/moeilijke onderwerpen. Het leven is niet altijd rooskleurig, mensen worden ziek, kinderen worden ziek en ik vind het interessant om daarover te lezen. De schrijfster van dit boek kreeg zelf borstkanker en dus kon ze het heel realistisch beschrijven, toch voelde het geen zwaar verhaal. De hoofdpersoon was een optimistisch persoon, ze hield het realistisch en het liefst positief voor de kinderen (en zichzelf natuurlijk) en dat maakte dat het een open en realistisch verhaal was met een zwaar thema.

Meer recensies van Boekenvrouw