Mooi boek!

Boekenvrouw 13 juni 2019
Het huis aan de vecht vertelt het verhaal over 5 vrouwen, elk met hun eigen “bagage”, die in het huis aan de vecht komen werken. Het huis aan de vecht is een huis voor welgestelde bejaarden en de 5 vrouwen zorgen er voor dat alles op rolletjes loopt.
De cover sprak mij best wel aan, de theekopjes symboliseren vind ik de bejaarden wel, vaak krijg je bij hen nog koffie uit die mooie kopjes, ook de kleur grijs past goed.
De titel van het boek vond ik goed passen, het is een vrij algemene titel maar er gaan verschillende personages in het huis aan het werk en ze beleven allemaal hun eigen dingen. Het huis is het dak waaronder ze werken en wonen dus dat past goed.
Het verhaal was een prachtig feelgood verhaal. Elke vrouw werd goed beschreven net als de omgeving en de belevenissen. Je kon je heel goed je eigen beeld vormen zonder na te denken. Wat ik jammer vond was dat het verhaal niet verder uitgediept werd. Er vormt een stelletje maar voor mijn gevoel werd dat een beetje oppervlakkig beschreven. Ze vinden elkaar leuk, dan gebeurt er wat en ineens zijn ze een stel. Dat vond ik jammer, alsof het aantal bladzijden behaald was en dat stukje nog even snel afgemaakt moest worden.

Desondanks vond ik het een mooi boek zoals ik ook gewend ben van deze 2 dames.

Meer recensies van Boekenvrouw