Geen match

Boekenvrouw 15 mei 2022
Dood op kasteel Brémont, M.L. Longworth

Bij uitgeverij Monteau verscheen het eerste deel van een nieuwe detective serie. Auteur Mary Lou Longworth schreef Dood op kasteel Brémont , een detectivereeks rond het speurdersduo Verlaque en Bonnet speelt zich af in de Provence en is wereldwijd een bestseller.
Als de edelman en documentairemaker Étienne de Brémont dood vindt na een val uit het raam van het oude, onbewoonde chateau van de familie, gonst het in de stad van de geruchten. Was het een ongeval, een wanhoopsdaad of moord?
De cover is prachtig, de mooie (geurende) lavendel velden zo voor het kasteel vallen op, als ik het boek zou zien in een boekwinkel zou ik het zeker oppakken. Ook de achterkant, de samenvatting van het verhaal, trekt mij wel aan. De schrijfster schrijft heel gedetailleerd en uitgebreid, bovendien worden er veel Franse woorden gebruikt. Doordat ze zo uitgebreid en gedetailleerd schrijft en veel fransen woorden gebruikt worden vond ik het heel langzaam lezen en was het een hele worsteling om er door te komen. Het was alsof ik een Engels boek las, dat leest ook wat langzamer.
Helaas waren het boek en ik geen match, maar er zijn vast mensen het boek juist heel erg goed vinden. Er wordt (te) uitgebreid verteld over de omgeving en over de karakters en daarnaast is het verhaal ook best wel spannend, maar dus geen match voor mij. Deel 2 van deze serie komt eind mei uit maar zal ik niet lezen.

Meer recensies van Boekenvrouw