Mooi eigentijds verhaal

Boekenvrouw 14 maart 2023
Miranda maakt een nieuwe start in een boekwinkel in een klein stadje. Staan de geheimen uit haar verleden in de weg van nieuw geluk? Dit was alles wat ik vooraf gelezen had over de inhoud van het boek, mijn brein reageert enorm op kleur en ik vond het kleurgebruik van de cover prachtig dus toen dacht ik die ga ik lezen.

Het ging al snel mis, al in het begin verliest Miranda haar baan, loopt haar huwelijk op de klippen en ze verliest daardoor ook haat haar. Om verschillende redenen kon ze daarna geen tijdelijke woonruimte vinden maar uiteindelijk komt ze via internet in contact met haar tante. Daar mag ze komen wonen en werken in haar boekwinkel. Het verhaal gaat verder Miranda vindt haar plek in het stadje en je weet gewoon er komt iets, het gaat zo mooi en het verhaal is nog niet op de helft. Zoals verwacht gaat het mis tijdens een etentje, maar gelukkig staat ze er niet alleen voor, ze heeft vrienden gemaakt en haar leven komt later weer op de rit alleen mist er wel een persoon in haar leven…

Ik vond het een mooi verhaal, echt feelgood maar geen slap of voorspelbaar verhaal. Soms weet je in hoofdstuk 1 al wie er uiteindelijk een relatie krijgt met wie, hier ging het in het begin goed mis en dat huwelijk werd niet gelijmd dus dat was hier niet van toepassing. Bovendien was dit boek echt modern, er kwamen facebook groepen voorbij, ik zag Hebban voorbij komen, schrijfsters/schrijvers van nu en Nederlandse bodem en dat maakte het voor mij echt mooi.

Meer recensies van Boekenvrouw