Vera is er ééntje om niet te vergeten! Geweldig plot, geweldig boek. Vier en halve sterren.

Karin Meinen 20 augustus 2019
Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen, wat een dijk van een verhaal zet Marcella hier weer neer met In het verborgene. Ik vind de titel niet zo heel lekker bekken. Passend? Ja, absoluut en ook wel heel Marcella Kleine.

Vera Vera Vera, wat denk en doe je toch allemaal, wàt een personage! Alle uitdrukkingen die je maar kunt bedenken vliegen over mijn smoelwerk en Vera pakt me volledig in. Hoe is het mogelijk dat iemand zo leuk, lief, grappig en eigenlijk gewoon doodeng kan zijn. Een fantastisch begin en ook de schrijfstijl is een leesfeest. Marcella hanteert wederom die kundige en beeldende pen, love it. Vera staat niet alleen, ook de overige personages worden meer dan prima neergezet. Wat een zalige variatie en De Grote Crimi Puzzel kan beginnen.

Na dit ijzersterke begin neemt het verhaal een originele wending en ook daar is het zowel spannend als stiekem ook een beetje komisch. Vervolgens vergaat het stiekeme lachen je wel en word je getrakteerd op indrukwekkende zijlijnen, op actie, op moord, op een crimineel netwerk waarvan je weet, dit bestaat. Het gaat van stukje bij beetje naar meer, naar veel. Best wel heel veel uiteindelijk, maar wanneer dit op een wijze als dit in elkaar gepast wordt, dan maak je van mij een heel gelukkig lezer.

Wat een geweldig plot, letterlijk en figuurlijk. Wat een geweldig boek!

Conclusie:

Schrijfstijl: 4.5

Spanning: 4

Psychologie: 5

Leesplezier: 4.5

Originaliteit: 4

Plot: 4.5

9/10 oftewel Vier en halve sterren voor In het verborgene.

Karin Meinen - Samenlezenisleuker.

Meer recensies van Karin Meinen