Gewoon wéér afschuwelijk goed

Karin Meinen 08 maart 2024
Vanaf het eerste deel ben ik fan van Carter en elke keer denk je: gaat ook dit boek me weer verbazen? Het antwoord is een dikke ja.

De hel wat een proloog weer, maar het zijn niet alleen de altijd weer originele en stuitende, afgrijselijke moorden die deze serie tot een groot succes maken. Al helpt het wel mee!

Het zit naast de ijzingwekkende spanning, gewoon al-tijd zo goed in elkaar van begin tot eind. Nergens verslapt je aandacht en nergens wordt het voorspelbaar. Bijzonder ook hoe Carter eigenlijk maar weinig aan karakter ontwikkeling doet en tóch weten Hunter en Garcia je volledig in te pakken.

Normaal gesproken wil ik absoluut ontwikkeling in deze in een serie, maar in dit geval geeft het Hunter een stuk mysterie mee waar je altijd nieuwsgierig naar blijft. Je kent zijn issues. Je hoopt op meer maar je krijgt het niet en dat op de juiste manier. Kloten versus geweldig.

Naast de afschuwelijkheden, en met afschuwelijk bedoel ik afschuwelijk, zet het te denken. Het is bizar wat social media met mensen kan doen en dat wordt in dit verhaal vlijmscherp aangetikt. Het kuddegedrag vanaf het toetsenbord neemt dan ook op ongelofelijke wijze criminele hoogtes aan. Je wenkbrauwen raken je haarlijn en je kan ze wel schieten.

Al met al is dit weer een thriller gevuld met een zeer kundige schrijfstijl, voorzien van een klinkend plot, met verrassingen die je niet ziet aankomen, met horrormoorden. En uiteraard met Garcia en Hunter die op weergaloze wijze je nagelbijtend meenemen naar het vinden van de dader.

Conclusie:

De volle bak.

Vijf sterren voor Een voor een.

Karin Meinen - Samenlezenisleuker

Dank aan HarperCollins Holland voor het recensie-exemplaar.

Meer recensies van Karin Meinen