Lekker ijskoud anders dan anders

Karin Meinen 06 juli 2023
Dank aan Ambo|Anthos uitgevers voor het recensie-exemplaar.

BAM. Wat een proloog! IJzingwekkend en middels een filmische stijl in de ik-vorm zit je er gelijk met kippenvel middenin.

Wat weet Goodwin de omgeving en sfeer fantastisch neer te zetten zeg. Trek je skipak maar aan want dit is ijskoud. Amelia crasht met haar echtgenoot Ethan in een ijzige en onbewoonde omgeving. Ethan verdwijnt spoorloos en het is ronduit spannend en her en der doodeng. Mila moet in haar eentje zien te overleven en dit is ronduit verschrikkelijk. Er gebeuren daarnaast mysterieuze dingen die je het nekhaar overeind laten staan. Maar dan..

Wat het voor mij dan naar beneden haalt is de herhaling. Herhaling in wat Mila zich afvraagt, hoe ze zich voelt en de vele verdere vraagstellingen richting zichzelf zijn storend tijdens het lezen. Enigszins jammer want het verhaal zelf weet je compleet in te pakken. De band met haar zus Jess speelt een grote rol en via inkijkjes in het verleden wordt je duidelijk hoe verknipt ze samen groot gekomen zijn. En juist ook met dit gegeven herpakt het zich ook en weet Goodwin het subliem in het plot te verweven.

Waar ik vervolgens blij van word is hoe het verder verloopt na de gruwelijkheden tijdens haar survival. Dat was eerder dan gedacht en gaf gelijk ook weer een nieuwe frisse slinger aan het gebeuren. Her en der lekker over the top en met name het laatste gedeelte vond ik sterk en meer dan prachtig gevonden.

Conclusie:

Al met al een goede psychologische ‘survival’ thriller met een toffe twist!

Ik rond naar boven af. Vier sterren voor Het chalet.

Karin Meinen - Samenlezenisleuker

Meer recensies van Karin Meinen