Ge-wel-dig. Vier en halve sterren.

Karin Meinen 01 februari 2024
Hou je van familieperikelen, sport, hard tegen hard en dan met thriller elementen als de rode draad? Dan is dit je boek!

De proloog zet alvast de voorzet: hier wordt een moord gepleegd en je gaat er als lezer lekker lang over doen wie en waarom Joe Wolf naar de andere wereld helpt.

Jenny Wolf krijgt tegen haar zin meerdere rollen toebedeeld waar je U tegen zegt en jongesjonges, wat weet ze dit fan-tas-tisch in te vullen! Wat een dijk van vrouw, wat een attitude en weerbaarheid. Ja, ik val op mannen, maar ik word gewoon verliefd.

Football, vriendschap, keihard spel, bedrog, regeren, respect afdwingen, journalistiek, onderuit gaan, de waarheid achterhalen. Elke keer verbaas ik me hoe ze zich voor, tegen en rondom onder andere haar broers weet te manoeuvreren.

Het leest gemakkelijk en superfijn weg. Patterson schrijft samen met Lupica, maar het doet als één geheel aan en er zit van kop tot staart spanning en vaart in het verhaal. Nu moet ik zeggen dat het sportgedeelte voor mij een cadeautje is, ik hou hier van. Het verhaal draait in de kern om compleet andere zaken, maar sport is zeker aanwezig en dit was, naast de hoofdzaken toch ook echt smullen geblazen.

Ik ben gewoon heel enthousiast over dit boek en ook het einde laat me breed grijnzend achter. Ik baal nu nog van één ding. Dat het uit is en ik Jenny ga missen.

“Het is doden of gedood worden.”

Conclusie:

Schrijfstijl: 4

Spanning: 4

Psychologie: 5

Originaliteit: 4.5

Leesplezier: 5

Plot: 4

Maakt vier en halve sterren oftewel een 9/10 voor De opvolger.

Karin Meinen - Samenlezenisleuker

Meer recensies van Karin Meinen