Tof boek. Drie en halve sterren.

Karin Meinen 30 oktober 2023
Na de Verhalen van Aurucoreeks ben ik op zeker fan en al ben ik over dit nieuwe boek dan misschien een tikkie minder jubelend, Vlinder van Altgarden mag de pret niet drukken!

Na de proloog volgt de sprong in de tijd en je zit er het gehele verhaal best lekker in. Best lekker, daar ligt ook een beetje het probleem. Het is absoluut onderhoudend, het weet me alleen niet het verhaal in te zuigen. Koen is zeer kundig met de pen maar toch doet de stijl soms ook wat stroever aan. De wijze van brengen om het beeldend te maken remt het voor mij zo her en der af. Dit had ik ook met de wereld an sich die geschetst wordt, het is zo klaar als een klontje dat de auteur die kraakhelder voor zich ziet. Het wordt met passie gebracht. Ik blijf als lezer echter even achter in de beeldvorming en moet soms echt even nadenken hoe dit er uit zou moeten zien.

De personages worden goed neergezet. De arm van Creston is dan misschien een klein onderdeel, het voegt dan weer juist ook een stukje extra toe. Ik doe er wat langer over om gevoel bij ze te ontwikkelen maar dat komt gedurende het lezen helemaal goed. Met name ook de ontwikkelingen tussen Creston en Archibald weten zich erg goed te ontvouwen. Koen weet op de juiste momenten spanning en sensatie te brengen en met name ook richting einde komt dit het verhaal ontzettend ten goede. Mooi ook weer hoe in een verhaal dat Fantasy ademt, de liefde voor gezin er vanaf spat.

Vlinder van Altgarden is zeker een aanrader voor de Fantasy liefhebber. Het leest nergens moeilijk, het brengt een aantal toffe wendingen, het is doorspekt met een tik humor en actie en de afronding is geweldig.

Maakt drie en halve sterren oftewel een 7/10.

Karin Meinen - Samenlezenisleuker

Meer recensies van Karin Meinen