#benerevenniet

Evie Rosen is het zat. Ze is klaar met de partners van het advocatenkantoor waar ze werkt, die haar constant e - mailen. Van de gedachte aan wéér een online date breekt het zweet haar uit. Ze heeft het helemaal gehad met alle grappige hashtags en ontelbare selfies. Wanneer ze carrièregewijs op een dood spoor belandt en iemand via Facebook haar hart breekt, is het wat Evie betreft de hoogste tijd om haar smartphone voorgoed af te schrijven.
Haar angst om te veranderen in een wereldvreemde misantroop blijkt ongegrond. Want haar leven is ineens echt - met echte gesprekken, echte emoties en echte vriendschappen. En echte liefde? Die vindt ze ook! Maar het belangrijkste is: als je je telefoon op stil zet, staat niet je hele leven stil.

Ik hou van de cover. Het is kleurrijk, origineel en het sprak mij direct aan. Het plaatje past als ik het vergelijk met de inhoud van het boek.
De titel is origineel. De hashtag die als titel gebruikt wordt is super slim, nog nooit eerder gezien. Elyssa heeft hier al punten mee gescoord.
De lat ligt hoog bij mij. Is deze uiteindelijk ingevuld? Dit lees je bij de volgende punten.

Ik moest wennen in het begin aan de schrijfstijl. Naarmate het boek vorderde, had ik een beter gevoel over de schrijfstijl. Maar naar mijn gevoel werd er veel van de hak op de tak gesprongen. Dit vond ik minder.

Ook wanneer Bette, de grootmoeder van Evie aan het woord was, was de schrijfstijl enorm 'hatelijk' om te lezen. Sorry hiervoor. Het lag mij niet. Naarmate ik er meer van las werd het gewoon, maar toch niet mijn ding.

Evie het hoofdpersonage is een vrouw die alles doet voor haar werk. Ze wil meer en meer tot op een bepaald moment ze diep valt. Geen werk en geen relatie. Ze ziet haar vrienden die alles hebben, een vriend, getrouwd, kinderen. Maar hebben ze ook alles? Dat zal Evie zelf ondervinden. De evolutie die Evia meemaakt vind ik mooi om te lezen. Uiteindelijk leert ze haarzelf kennen en komt ze erachter wat haar blij maakt en wat ze wil in haar leven.

Bette, i love her. De grootmoeder wil iedereen gewoon hebben. Ik moest direct aan mijn oma denken. Soms was Bette 'de zaag' zoals Evie het zei, maar ze bedoeld het goed. Wat Bette uiteindelijk bereikt, is prachtig. Zo zie je dat oma's belangrijk zijn in je leven. Ze helpen je door dik en dun. Ze kunnen soms zagen, maar we leren veel van hen!

Dokter Gold is een man die iedereen wensen wil. Hij is lief, eerlijk, bezorgd, en zo veel meer. Ondanks hij dokter is, is hij ook maar een mens met gevoelens en tegenslagen in zijn leven. .

Na het lezen van dit boek sta ik stiller bij het feit wat internet, sociale media met een mens doet. Het zet mij aan het denken. Ik kan het niet missen in mijn leven zoals Evie het een jaar doet. Ik heb het nodig om werk te zoeken bijvoorbeeld. Ik denk wel dat ik er iets mee ga doen zoals detox dagen inlassen. Internet heeft mooie kanten maar er zijn ook slechte kanten aan verbonden. Bewust worden wat het met je doet, is de eerste stap.

Deze roman heb ik 3 sterren gegeven puur omdat ik hogere verwachtingen had over het boek en er toch een aantal 'minpunten' in mijn ogen naar voren kwamen. Dit neemt niet weg dat het geen goed boek is, integendeel. De uitwerking van de personages vond ik zeer goed. Ik raad dit boek iedereen aan omdat de essentie van het boek belangrijk is namelijk dat mensen inzien dat een gsm belangrijk is, maar dat er ook meer dan dat is.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure