De missus

Toen ik zag dat de Missus van E L James uitgekomen is, wilde ik deze graag hebben. Dit omdat de Mister, deel 1 top was en ik meer wilde te weten komen over Maxim en Alessia.

Bij de solden heb ik dan ook de aankoop gedaan en ben direct begonnen met lezen. Eigenlijk start deel 2 bij het einde van deel 1. Zo kan je als lezer direct verder lezen in het verhaal en ben je ook mee met alles.

Maxim is nog steeds graaf en is zijn geliefde Alessia gevolgd tot in Albanie. Ze was ontvoerd. Nu ze elkaar teruggevonden hebben, moeten ze gaan trouwen. Dit alles moet zo snel mogelijk gebeuren omdat Maxim Alessia mee wil nemen terug naar Engeland. De ouders van Alessia zijn weigerachtig over het gegeven maar doen alles om de trouw te doen slagen. Na de trouw en de huwelijksreis keren beide terug naar Engeland om het ‘gewone’ leven verder te zetten. Voor Alessia is het moeilijk om haar draai te vinden in Maxim zijn leven/familie/werk. Van gewoon meisje naar gravin is niet niets. Ook is het niet gemakkelijk om Rowena, haar schoonmoeder tevreden te stellen want zij is totaal niet gediend met het huwelijk. Alessia en Maxim vechten voor elkaar en willen niets liever dan samen blijven. Ze komen in het verhaal obstakels tegen die ze moeten bewandelen. De ene lukt beter om te bewandelen dan de andere. Zullen ze alles overleven?

Het boek is geschreven in twee perspectief vormen. De ene is Maxim, de andere Alessia. Als lezer kan je zo beide gedachten te weten komen en leer je ze beter kennen. Ik vond het een fijn gegeven dat er een wisselwerking was tussen beide personages.

Hun liefde voor muziek is terug mooi om te lezen en te voelen. Wat Alessia met een piano kan doen is prachtig! Ik ben stiekem een beetje jaloers op haar talent.

De schrijfster heeft een mooie groei neergeschreven voor zowel Maxim als voor Alessia. Maxim groeit in het willen zijn wie hij is zowel op privé als op werkvlak. Hij groeit enorm mooi en wil zijn leven zo goed mogelijk vorm geven. Alessia is ook aan het groeien. Wat een moedige vrouw is ze. Wat ze allemaal meemaakt is niet van de poes en ze doet door op haar manier mist hulp van haar geliefde.

Het verhaal leest enorm vlot. Zonder dat je het weet is het boek ten einde. De schrijfstijl is vlot, emotievol en goed geschreven. Er is ook een mooi evenwicht in gebeurtenissen. De dialogen zijn ook fijn om te lezen en vlot geschreven net als de sms stukken. De variatie die hierin zit, is leuk!

Wat wel jammer is, is dat de andere personages wel aanbod komen maar niet uitgebreid beschreven worden. Ze blijven op de achtergrond. Ik had een paar personages waar ik meer van wilde weten.

Ik vond dit boek zeker fijn om te lezen. Het einde bezorgt je een ooohn gevoel. Met als resultaat dat ik eigenlijk niet wil dat het gedaan is en hoop dat er een vervolg deel zal komen. Ik zal zien wat de toekomst brengt. Hopelijk zal het niet terug 4 jaar duren.

Dit boek bevat spanning, liefde, ruzie, muziekliefde, vriendschap, respect en zoveel meer. Het is niet gewoon een roman, het is meer dan dat.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure