Ik heb dit boek als luisterboek beluisterd. Zeer blij met deze keuze, want als gewoon boek zou ik er zeer lang over gedaan hebben. Het boek is voor mij interessant maar langdradig. Sommige stukken mochten ingekort worden.

De Joodse termen waren leerrijk maar moeilijk te begrijpen. Ik verstond ook niet alle woorden die gezegd werden niet op vlak van betekenis maar op uitspraak. Ik moest het volume redelijk luid zetten om alles te begrijpen.

Het verhaal op zich was goed. De twee verhaallijnen die uitgewerkt waren, waren goed. Het was als lezer aangenaam om beide inzichten te leren kennen zowel van de man als de vrouw. Bij de stukken van de vrouw merkte ik dat ik meer aandacht had. Ik voelde me nieuwsgieriger bij.

Er waren enkele stukken die ik 'vies' omschreven vond. Toen had ik toch even gedacht om het boek te stoppen. Niet gedaan want ik wilde het einde weten. Het is niet voor gevoelige lezers/luisteraars vind ik.

De schrijfster was wel slim om telkens op het einde van een hoofdstuk spanning op te wekken, waardoor je verder wilde luisteren. Goede zet geweest.

Ik ben ook te weten gekomen dat dit boek de eerste is van de triologie. Op zich een interessant boek waarvoor ik drie sterren gegeven heb.

Reacties op: De vroedvrouw van Venetië

De vroedvrouw van Venetië - Roberta Rich