Hoogspanning

Ik kreeg de kans om het boek 'Hoogspanning' te lezen op vraag van de schrijfster. Waarvoor ontzettend bedankt, eerst en vooral. Dit boek is totaal uit mijn comfortzone. Zelf zou ik als ik goed nadenk het boek wel willen kopen maar niet durven door ... het taboe die er is. Experimenteren met seks vinden de meeste mensen raar, waar ik wel in kan komen.

Het boek gaat over Mark en Nora. Zij hebben een relatie maar willen ondanks deze goed is, iets toevoegen om het zo te zeggen. Door een weddenschap op een avond krijgt hun relatie een nieuwe wending. Ze communiceren veel en komen tot het besluit dat ondanks ze enorm verliefd op elkaar zijn, ze nieuwe zaken willen uittesten. Dit gebeurd ook in het verhaal.

Mark en Nora proberen nieuwe dingen uit (wat voor mij totaal nieuwe kennis is) van chique feesten tot swingers tot open relatie tot trouble tot standjes en zoveel meer. Nooit gedacht dat dit alles bestaat puur om het feit dat het taboe is. Respect Izzy dat je dit durft te schrijven.

Het boek was een pageturner. In amper twee dagen was het boek uit. Super gewoon. Ondanks ik bang was voor dit boek, ben ik blij dat ik het gelezen hen. Ik zeg niet dat ik die dingen zou doen.

Izzy heeft een verhaal geschreven waar ik enorm veel respect voor heb. Ze heeft het aangedurfd om iets dat taboe is toe te lichten. Er zullen mensen zijn die dit verafschuwen en er zullen er verliefd op zijn. Zo gaat het eenmaal in de wereld. Ik ben er verliefd op!

Als ik heel eerlijk ben dan moet ik zeggen dat ik geen fan ben van de cover. Deze spreekt mij totaal niet aan.De foto is onduidelijk. De flaptekst heeft mij overgehaald om het boek te lezen. Nogmaals bewezen dat de inhoud van het boek belangrijker is dan de cover. De cover is een supplement erbij om het zo te zeggen.

Tijdens het lezen merk ik dat ik niet alles begrijp van woorden en zinnen. Ik zou het soms anders gedaan hebben. Komt dit omdat ik van Begliƫ ben en bepaalde woorden daardoor niet ken, geen idee.
Ondanks dit alles vind ik het sterk hoe Izzy de erotische scenes verwoord. Het doet iets met de lezer. Soms keek ik eens raar op omdat het zeer visueel geschreven is.. Maar toch super gedaan! Het is volgens mij zeer moeilijk om hierover te schrijven.

Het was jammer dat het boek uit was. Ik zou er nog kunnen lezen eerlijk gezegd. Misschien in de toekomst. Wie weet komen we dan iets meer te weten over Nick en Emma of over de verdere stappen die Mark en Nora zetten.

De personages vooral Nora en Mark zijn zeer goed omschreven. De nadruk op het hebben van respect in hun relatie is prachtig. Ik ben blij dat deze twee personages de essentie waren in het verhaal. Als lezer kom je veel over hen te weten.

Om nog even kritisch te zijn had ik het gevoel dat sommige stukken voor de hand lagen, een beetje voorspelbaar.

Kortom het was een goed verhaal en vooral leerrijk voor mij dan. Ik heb dit boek 4 sterren gegeven en het zal mij altijd bijblijven.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure