Vermakelijk, maar weinig diepgang

Kimberly R. 16 maart 2020 Hebban Team
Allereerst een bedankje aan DC voor het gratis toezenden van dit boek voor een recensie!

Het is lang geleden dat ik een graphic novel heb gelezen. Maar ik ben een grote superheld-nerd, dus dit klonk uiteraard als een mooie uitdaging.

De tekeningen zien er echt geweldig uit. Ze passen perfect bij het verhaal en de details zorgen ervoor dat je wel degelijk het verhaal ingetrokken wordt. Ze waren dan ook een erg belangrijk onderdeel voor het verhaal zoals altijd in graphic novels.

Het verhaal verteld een deel van de tienerjaren van een aantal van de bekendste figuren uit de DC comic wereld. Zo zien we Bruce Wayne en Selina Kyle (Batman en Catwoman) in hun tienerjaren. Echter wijkt het verhaal volledig af van alles wat ik ooit heb geleerd over deze personages. Uiteraard is het aan een schrijver om zelf een draai ergens aan te geven, maar het is wel lastig om dit goed te doen in het geval van zulke bekende personages. En helaas is dat voor mij in deze niet helemaal gelukt.

Ik merkte dat ik vooral heel veel in mijn hoofd bezig was met alles wat niet klopte met de classic Batman verhalen. Iets wat je eigenlijk natuurlijk niet moet doen, maar ontzettend moeilijk is om uit te schakelen. Zou je dit apart van elkaar zien is de beoordeling denk ik wel anders.

Het verhaal verliep heel vlot, er gebeurde op bijna iedere pagina wel iets boeiends en de schrijfster heeft voor een graphic novel best een hoop achtergrond kunnen creƫren voor de personages. Er werd duidelijk ergens naartoe gewerkt met veel ruimte openlatend voor een vervolg.

Al met al was het een vermakelijk verhaal, maar ontbrak het aan wat diepgang.

Meer recensies van Kimberly R.