Helaas geen spannende thriller

Kimberly R. 21 juli 2022 Hebban Team
In dit boek volgen we profiler Hazel en inspecteur Adam tijdens een aantal moordzaken in Engeland. Niet alleen zijn deze twee collega's, maar hebben ook een relatie waar verder niemand van afweet.
Een van de andere hoofdpersonages is Julius, een advocaat met enigszins narcistische trekjes.

Het verhaal wisselt van perspectief tussen Hazel en Julius. Dit is op zichzelf altijd wel prettig aangezien je zo van meerdere kanten ziet wat er afspeelt. Echter in dit geval worden de exact zelfde gebeurtenissen eerst vanuit het ene perspectief verteld en daarna nog eens vanuit het andere perspectief. Hierdoor ben je dus eigenlijk constant hetzelfde stuk aan het lezen met hier en daar wat aanvullingen vanuit een ander persoon.
Dit was voor mij enorm storend en af en toe zelfs ronduit irritant. Het had maar een minimale aanvullende waarde en ik denk dat, had de schrijfster dit anders gedaan, dat het verhaal dan wellicht veel beter uit de verf was gekomen.

De moordzaken zijn een beetje een onderliggend thema in het boek. Ze zijn niet het belangrijkste onderdeel waardoor ook het spanningselement lange tijd ver te zoeken is. Aan het begin van het boek is er een kleine spanning en aan het einde wordt deze pas weer opnieuw opgebouwd. Wat voor een psychologische thriller soms prima is, maar in dit geval had het wel spannender mogen zijn.

De uiteindelijke 3 sterren die ik heb gegeven zijn vooral doordat ik denk dat dit verhaal en wellicht een serie zeker potentie heeft, maar dat er nog wel wat aan geschaafd mag worden.

Meer recensies van Kimberly R.