Teleurstellend verhaal

Kimberly R. 25 juni 2020 Hebban Team
Met goede moed ben ik begonnen aan dit boek. De omschrijving was ontzettend uitnodigend. Want ook ik ben een millennial (al vind ik mezelf hier eigenlijk al te oud voor!) en ook ik heb veel ervaring met werken als, maar ook mét stagiaires. Dat in combinatie met een psychologische thriller sprak mij echt ontzettend aan.

Al meteen vanaf het begin merk je dat de schrijfstijl heel bijzonder is. Het verhaal wordt verteld vanuit de oogpunten van zowel Katherine als Lily en beide vertellen het in een soort dagboek stijl. Waarin Katherine zelfs nog zo ver gaat dat ze het verhaal als het ware áán Lily verteld. Dit was ontzettend wennen en ook steeds weer even omschakelen. Uiteindelijk raak je er wel aan gewend, al is het soms wat lastig bijhouden wie nu daadwerkelijk aan het woord is.

Het verhaallijn viel ontzettend tegen. Tot halverwege het boek ben je eigenlijk bezig met je afvragen waar de schrijfster nu precies heen wil met het verhaal. Je denkt precies te weten wat de uitkomst gaat zijn, alleen de motieven blijven tot bijna de laatste pagina onduidelijk. Hierdoor is het ontzettend moeilijk om je in te leven in een van de twee personages. Dat in combinatie met gewoonweg onrealistische en soms belachelijke situaties en scenario’s zorgen ervoor dat er wat mij betreft geen enkele spanning aanwezig was in het verhaal. Ook het psychologische aspect was voor mij ver te zoeken.

Daarom helaas een zeer teleurstellend boek, en gezien de schrijfstijl zal ik ook niet snel de behoefte voelen nog een boek van deze schrijfster op te pakken. Na veel wikken en wegen uiteindelijk gegaan voor 2,5 sterren.

Meer recensies van Kimberly R.