Tegenvaller

Kimberly R. 10 mei 2020 Hebban Team
Bij het horen van Scandinavische thriller en eerste deel in een trilogie word ik over het algemeen heel enthousiast. Zo ook over dit boek.

Het verhaal volgt vele lijnen en personages. Hierdoor voelt de echte hoofdpersoon, Vanessa Frank, niet altijd aan als een hoofdpersonage. Het lijkt mee alsof iedereen een soortgelijke bijrol speelt zonder echt indruk achter te laten.

De verhaallijnen springen van Zweden naar Chili tot het moment dat ze overlappen en de samenhang duidelijk wordt. Helaas zorgt deze opbouw voor een erg rommelig verhaal. Het idee achter deze verhalen is mij uiteindelijk wel duidelijk. En het is zeker goed dat je een beeld krijgt van alle personen die van belang zijn, echter voelde heel veel overbodig en had het een stuk prettiger geweest als het daadwerkelijke hoofdpersonage beter uitgewerkt was en niet zo oppervlakkig bleef.

Helaas was er over het algemeen genomen een groot gebrek aan spanning. Dit kwam mede door de ontzettend oppervlakkige personages, maar ook de zeer onwaarschijnlijke keuzes en situaties waar ze zich in bevinden. Iedere scene voelde aan alsof het net niet op papier gezet was zoals de bedoeling was en het ontbrak aan finesse.
Al met al was het een boek wat zeker snel weg te lezen was, maar me helaas niet lang bij zal blijven. De vervolg delen zal ik dan ook niet zo snel oppakken, jammer.

Meer recensies van Kimberly R.