Spannend, maar helaas overdreven mate van actie

Kimberly R. 09 juni 2021 Hebban Team
Dit boek begint heel sterk, met sterke personages en goede inzichten in de karaktereigenschappen. De twists gedurende het verhaal zijn goed geschreven en ook enorm onvoorspelbaar. Vooral deze onverwachtheden zorgen ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten en je afvraagt waar het verhaal nu weer naartoe zou gaan. Dit is heel herkenbaar van de andere boeken van J.D. Barker.

Helaas neemt het verhaal een bizarre wending net over de helft van het verhaal. "Bernie", de dader in dit verhaal, lijkt een bijna helderziende te zijn en letterlijk op alles voorbereid. Niets kan gebeuren zonder dat hij het weet en blijkbaar ook al op heeft geanticipeerd. Er zijn geen mogelijkheden tot ontsnappen of om ook maar iets te doen wat Bernie niet weet.
Dit in combinatie met de extreme mate aan geweld, ontploffingen en nog veel meer bizarre twists maakt dit gedeelte van het verhaal enorm ongeloofwaardig.

Wat mij betreft is de schrijver hierin doorgeslagen en had het realistischer geweest wanneer enkele aspecten weggelaten waren. Alsof er teveel moeite is gedaan om onvoorspelbaar te zijn, waardoor er juist ongeloofwaardigheid wordt veroorzaakt. Dit is een enorme domper en zorgt voor een veel lagere beoordeling.

Meer recensies van Kimberly R.