Goede mysterieuze young adult boek

Kimberly R. 10 januari 2021 Hebban Team
Tot nu toe heb ik enorm genoten van alle boeken van McManus. Ik lees ook ontzettend graag thrillers. Al zijn ya thrillers niet helemaal te vergelijken met de wat "volwassenere" thrillers. Doordat de boeken dien ik tot nu toe van haar gelezen heb mij altijd heel erg zijn bevallen had ik vooraf dan ook wel de verwachting dat dit boek in het straatje zal passen van de andere boeken. Veel spanning en vooral heel veel verrassingselementen.

De schrijfstijl is zoals van ouds, enorm prettig en makkelijk te lezen. De hoofdstukken zijn precies lang genoeg. En ook de wisseling van de perspectieven zorgt ervoor dat je een zo compleet mogelijk beeld van alles krijgt. De wisselende tijdlijnen en perspectieven zorgen er in dit geval juist voor dat je alles kan volgen en langzaam aan een beeld kan vormen van wat er nu echt heeft plaatsgevonden in het verleden van hun ouders.

Er is ontzettend slim gebruik gemaakt van terugblikken en verschillende perspectieven. Hierdoor voelt het als een goed lopend verhaal en leer je steeds stukje voor stukje meer over deze familie en wat ze allemaal hebben meegemaakt. De uiteindelijke ontknoping was hierdoor ook wat moeilijker te raden en had ik dus ook best laat in het boek pas door. Dit kwam vooral ook omdat je eigenlijk tegelijk met de hoofdpersonages alle aanwijzingen ontdekt en er niet al een hoop dingen weggegeven worden eerder in het verhaal.

De drie hoofdpersonen worden goed neergezet. Je leert in het begin al veel over ze en gedurende het verhaal steeds meer. De verschillende goede en slechte karaktereigenschappen worden zeker heel geloofwaardig neergezet en dat vind ik altijd wel heel fijn om te lezen. Niemand is immers perfect en zeker bij tieners kunnen sommige beslissingen nog weleens apart overkomen. Dat heeft McManus hier ook goed weten te vangen. De overige personages zijn bewust wat vager neergezet. Dit is absoluut van groot belang voor het verhaal en daarom ook totaal niet storend.'

Ik heb absoluut genoten van dit boek. Dit boek heeft helaas wel echt een stuk minder thriller elementen dan de eerdere boeken van McManus. Er zit veel minder spanning in, het is meer echt een mysterie. Zeker niet slecht, maar toch anders dan ik verwacht had. Een vermakelijk boek om te lezen, maar niet haar beste boek tot nu toe.

Meer recensies van Kimberly R.